Werking

image1

Hoe werkt de wachtpost?

 

In de huisartsenwachtpost kan u  terecht voor dringende gezondheidsproblemen waarmee u niet kan wachten  tot de volgende werkdag van uw huisarts.


Neem steeds eerst telefonisch contact op via het centraal oproepnummer 089/59 00 59
Hou zeker altijd uw rijksregisternummer bij de hand.


De telefoniste/receptioniste zal u vragen volgende gegevens door te geven: rijksregisternummer, naam, adres, telefoonnummer, reden van oproep en naam van uw huisarts.


Voor een huisbezoek worden uw gegevens  doorgegeven aan de huisarts op ronde. Deze zal zo snel mogelijk  langskomen. U heeft er echter alle belang bij ter plaatse te komen  indien dit mogelijk is. Op de wachtpost kan men u niet alleen sneller  helpen, maar ook in betere omstandigheden onderzoeken.

Kan iedereen terecht bij de wachtdienst?

Huisartsenwachtpost 37-38 is een samenwerkingsverband tussen de huisartsen van de gemeenten
Bilzen, Hoeselt, Riemst, Kortessem, Wellen, Wimmertingen,  Borgloon, Gingelom, Heers, Nieuwerkerken en Sint-Truiden.


Patiënten woonachtig in deze regio  kunnen sowieso terecht bij de wachtpost. Patiënten die niet woonachtig  zijn in deze regio kunnen best contact opnemen met de wachtdienst in hun  gemeente.

Wat brengt u mee?

  • Identiteitskaart
  • Kleefbriefje mutualiteit
  • Lijst van de medicatie die u inneemt
  • Attesten of verzekeringspapieren in geval van een ongeval
  • Geld of bankkaart

Wat na een bezoek?

Indien u gebruik gemaakt heeft van de  wachtpost, zal er diezelfde dag nog een verslag over de raadpleging naar  uw huisarts gestuurd worden. Dit rapport wordt opgenomen in uw medisch dossier.
Zo blijft uw huisarts steeds op de hoogte en kan hij/zij uw behandeling verder zetten.